En mycket dyr och impulsiv dag

Hej!

Idag har det hänt mycket kan vi lugnt säga. Vi var tålmodiga nog att ta oss hela vägen till Siem Reap och sedan med tuktuk ta oss till ett hostel utan att ha något bokat. Det stod nämligen med på Erikas rese-bucketlist att göra det och detta var ju sista chansen. Det visade sig att det gick hur bra som helst, vid sex-tiden på morgonen var vi därför incheckade på vårat hostel och kunde sova några timmar vilket var välbehövligt. Man sover som sagt inte så jättebra på en buss. Vi klev sedan upp på riktigt vid nio, åt frukost och planerade vad vi skulle göra denna dag. Det var ju lättare sagt än gjort. Det slutade iallafall med att vi bestämde oss för att kolla in vad staden i sig hade att bjuda på.

Vi började med att gå till en marknad där det införskaffades diverse backpackergrejor som arband, halsband och nyckelringar. Vi strosade sedan på pubgatan där vi satt oss för lunch innan vi gick tillbaka till marknaden. Vi lyxade även till det med en mangoshake för Erika och en mixshake med mango, banan och vattenmelon för Elsa, fem toasters av fem kan vi meddela.

Vi rörde oss sedan bort från marknaden och till en pagoda som var mycket vacker och där vi satt och vilade benen i skuggan ett tag. Vi gick sedan vidare till ett tempel men eftersom att vi var de enda västerlänningarna där så kände vi att vi kommit lite fel. Det visade sig då vara en skola som vi halkat in på. Vi gick därefter tillbaka till vårat boende där vi hittade ett superbra boende in Ban Phe i Thailand, trodde vi. Men innan vi kollat upp det mer hade vi redan sprungit iväg och köpt bussbiljetter, sådärja! Hann även med att springa och köpa biljetter till en utflykt imorgon klockan fem på morgonen. Innan vi gjorde något annat galet gick vi ut för att ta ut pengar, lugna ner våra impulsiva hjärnor och sedan äta middag.

Det visade sig att när vi kom tillbaka hade vi inte lugnat ner våra impulsiva hjärnor utan vi lyckades även boka ett ganska (med våra mått extremt) dyrt boende på Koh Samet. Här flyger det pengar fram och tillbaka! Vi har iallafall sagt att nu ska vi tänka oss för lite i fortsättningen. Nu har vi båda tagit en snabbdusch och ska sova för att det är tidig uppstigning imorgon.

Slitna krigare på en tuktuk imorse, därav fotokvalitén.
Livet är hårt som backpacker minsann.
Pagodan vi var och tittade på.

Elsa & Erika

Kommentarer:

1 Pappa Micke:

Lite avundsjuk på erat fina väder. Här snöar det o är iskallt. Var tvungen att tända en brasjävel🔥

Svar: Ja 40 grader är inte så illa pinkat! Tänkte att jag tar med lite av värmen hem så att du slipper brasjäveln🔥

Elsa

2 Maggan och Mats:

11 dagar tills ni är hemma: Njut; vi har vinter här! KRAM M M S

Svar: Tiden går så fort! Kram Erika

3 Gudrun Boman:

Tack Erika för kort från Saigon, Kom igår! är nog den svenska utdelningen som slöat till. Vistelsen i Kambodja var den jag mest oroat mig för under er resa därför mest fantastiskt att ni där fann "paradisön"! Otroligt! Välkomna hem om 1 vecka, ska jag oroa mig för återanpassningen? Kramar till er båda. Farmor Gudrun.

Svar: Vad roligt att kortet kom fram! Ja Koh Rong som det hette var verkligen fantastiskt, ett riktigt paradis.

Hur vi ska återanpassa oss till livet därhemma, det vet vi inte riktigt. Det blir intressant det med!

Kram Erika

4 Anonym:

Hej flickor!Tack för fina kort och trevliga reseskildringar.Elsa:kungliga postverket har skött sig utmärkt.dina skickade kort har anlänt i gott skick och är väl omhändertagna.Lycka till på slutspurten av semestern.Kramar från farmor och farfar.

Svar: Vad fantastiskt att de kom fram! Jag ska hälsa postverket att det var bra jobbat av dem! Tack så mycket, vi syns snart!