Utflykt med en 12-årig kapten

Igår var vi och bokade en utflykt som vi idag for på. Så efter frukost och lite solning på förmiddagen gick vi bort dit vi bokat utflykten och möttes av vad vi tror var en 12-åring pojke som sedan visade sig vara kapten/DJ/kock/bartender. Alltså våran allt-i-allo. Det var tre bröder som tog hand om utflykten men de var den yngsta som var boss. Från början var vi lite skeptiska men han visste vad han gjorde så vi ändrade snabbt uppfattning. Utflykten skulle ha inkluderat snorkling, ett besök på Long Beach, fiske och simma bland självlysande plankton. Oturligt nog så blev det inga plankton på grund utav fullmånen. Vi som hade sett mest fram emot det. I matväg bjöds det både på frukttallrik, bbq med fisken vi fångat, öl och whiskey+cola så vi klagar inte.

Första aktiviteten var snorkling kring en liten ö som även hade flera små tempel vilket var intressant att se. Snorklingen var väldigt vacker då vattnet här är riktigt klart och vi såg en massa fiskar i alla möjliga färger och storlekar. Så till tonerna av Avicii (heja svensk musik-export) flöt vi omkring där i vattnet. Det var så att båten var utrustad med ett högtalarsystem, så det var en partybåt vi hamnat på. När vi snorklat klart fick vi en stor frukttallrik som vi alla skulle dela på medans vi for mot vår nästa aktivitet, fiske. Vi stannade en bit utanför Long beach där alla som ville fick testa på att fiska både med spö eller en stor spole med krok och tyngd på. Erika och jag testade men märkte fort att det inte var något för oss och dessutom uteblev firrarna. Tur andra lyckades få napp iallafall.

Vi åkte sedan in till Long beach där vi bara tog det lugnt och badade medan det fixades mat som vi sedan fick avnjuta på båten. Efter maten blev det partystämning och musiken höjdes ännu lite mer, det blev bad i solnedgången medans de tre bröderna som hade hand om utflykten sov ombord på båten. Vi åkte sedan tillbaka när solen gått ner och det var då som discobelysningen kom på till allas fröjd. När vi kommit till land sa de att på grund utav fullmånen blev det tyvärr inga plankton. Vi traskade istället tillbaka och tog en dusch för att sedan köpa en frukttallrik hos vår favorit-"frukttant".

Nu sitter vi på balkongen och tittar på fullmånen som fullkomligt lyser upp hela himlen och lyssnar till de mer partysugna människorna eftersom att det är fullmoon party här på Koh Rong. Imorgon har vi som plan att upptäcka ytterligare en ny strand.

Snorklade Erika.
Snorklande Elsa.
Vad vi klev i land till.
Dagens middag.
Vår fräsiga kapten som även agerade bartender.
Elsa kör swagpose.
Och såklart, bad i solnedgången.