Stranddag och eldshow

Eftersom att det är sista chansen för oss nu att bli bruna innan vi åker hem så går vi all in för att bli just det. Så efter vår suveräna frukost packade vi våra små väskor och gav oss av. Solningen varvades såklart med badandes, läsande och en och en annan P3 dokumentär. Lunchen idag blev som igår en roti. Måste passa på när man i i Thailand.

Efter lunch var det tillbaka till ett hårt parti av solande och såklart en hel del solkräm. Både två och tre svängar med SPF 20. När vi låg där var det en snubbe som tog kort på oss (diskret, trodde han) och det slog oss att det är nog fler personer som tagit kort på oss än vad vi själva gjort under denna resa. Det känns lite konstigt när folk tar kort på en utan att fråga. Vi ser väl så ljushåriga och roliga ut. När vi sedan kände oss färdiga så gick vi och badade lite i poolen som tillhör hotellet bredvid men som vi får använda. Där fick vi leka av oss lite, göra kullerbyttor i vattnet och stå på händer som japanerna i poolen tyckte var mycket fascinerande.

Sedan tillbaka för en dusch innan vi gav oss ut och letade middag som även idag blev thailändskt, bra jobbat av oss! Som efterrätt blev det, tro det eller ej, en roti. Enligt den kända ordspråket "två roti om dagen gör underverk för magen". Vi vandrade längs stranden för att vi hört att det var en eldshow vid en restaurang varje kväll klockan åtta. Vi väntade en stund och sedan börjades det. När vi trodde att showen var slut så hördes det ur högtalarna att showen precis skulle börja och vilken show det var! Den var helt fantastisk och fruktansvärt läskig då det under slutnummret kom en massa eld flygande och alla sprang och Erikas flipflop gick sönder (den är dock lagad nu!). Såklart var det en del av showen men det såg så roligt ut när alla turister sprang ifrån de små eldflisorna för allt vad de var värd.

Kvällen avslutas nu med en film och vila sig inför morgondagens hårda schema av sola och bada. Resans allra sista stranddag...

Vår frukost.
Erika i full färd med att hitta perfekta fotovinkeln.
Avslutande numret när alla sprang iväg som yra höns.